Budyń jaglany z owocami

Budyń jaglany z owocami

 

Lubicie kasze jaglaną . Jeśli jeszcze nie jesteście do niej przekonani lub nie wiecie , co z niej przygotować to polecam Wam ten deser w formie budyniu – puddingu.

Składniki  na 1 porcję : 

kasza jaglana – 40g

mleko kokosowe -100g (może być inne roślinne)

wiórka kokosowe – 1 łyżka

melon, ananas

erytrol lub inne słodzidło – 1 łyżka

Dodatki :  owoce ( do wyboru )

Przygotowanie :

Kaszę jaglaną dobrze wypłukać pod zimną wodą . Zalać mlekiem kokosowym , dodać wiórka kokosowe,erytrol , część owoców i gotować pod przykryciem dopóki kasza nie wchłonie mleka . Po ugotowaniu odstawić do ostygnięcia. Zblendować kaszę na gładki krem . Jeśli jest za gesty , możecie dodać troche mleka lub wody . Gotowy budyń przełożyć do miseczki i udekorować owocami . Wybór owoców należy do Was. Smacznego

 

 

 

 

 

Makaron razowy z pesto i tuńczykiem

Makaron razowy z pesto i tuńczykiem

Lubicie pesto ?? A pesto połączone z tuńczykiem ?? Polecam szczerze takie zestawienie .  Wystarczy tylko wymieszać  3 łyżki pesto z odsączonym z wody tuńczykiem.  Posiłek w pełni zbilansowany , który polubi cała rodzina .

Składniki na 3 porcje : 

makaron razowy – 200g

tuńczyk w zalewie naturalnej – 180g

pesto – 4 łyżki

oliwa z oliwek – 4 łyżki

bazylia do dekoracji

 

Makaron ugotować . Pesto wymieszać z odsączonym z zalewy tuńczykiem i oliwą z oliwek i wymieszać z makaronem.  Przepis szybki i prosty w przygotowaniu . Smacznego

 

Smoothie z matcha i awokado

Smoothie z matcha i awokado 

 

 

I jak nie lubić takiego smoothie .  Sama nie wiem dlaczego, ale takie śniadania odpowiadają mi najbardziej. Smoothie z matcha jest proste i bardzo smaczne.

Składniki na 1 porcję :

Jogurt naturalny niesłodzony – 150g

awokado – 1/2 szt

kakao niesłodzone – 1 łyżeczka

wiórka kokosowe – 1/2 łyżeczki

ekstrat z wanilii -1/2 łyżeczki

zielona herbata matcha – 1 łyżeczka (o herbacie matcha pisałam tu )

bita śmietana do dekoracji

Przygotowanie :

Zblendować wszystkie składniki . Przełożyć do kubeczka . Ozdobić bitą śmietaną i wiórkami kokosowymi. Smacznego

 

Sałatka z czerwonego ryżu

Sałatka z czerwonego ryżu i komosy

 

 

Kolejny przepis na szybki , zbilansowany posiłek. Od jakiegoś czasu nauczyłam sie przygotowywać ryż na kilka dni.  Jest to wygodne wtedy, kiedy nie ma czasu na stanie w kuchni . Przez kilka dni modyfikując dodatki mam gotowe posiłki .

Składniki na 1 porcję :

czerwony ryż (może być również dziki ) -50g

Komosa ryżowa – 20g

jajka gotowane – 2szt

awokado – 1/2szt

oliwki – 5szt

oliwa z oliwek – 1łyżka

szczypiorek , pieprz, sól .

Przygotowanie :

Ryż opłukać . Wrzucić do wrzątku i gotować przez 20min . Komosę  też opłukać i ugotować we wrzącej wodzie przez 10min. Po ugotowaniu ryż i komosę odcedzić i ostudzić . Ugotowane jajka pokroić w kawałki, awokado pokroić w kostkę. Ryż wymieszać z awokado , jajkiem i oliwkami. Doprawić solą i pieprzem, posypać szczypiorkiem. Polać oliwą z oliwek . Wymieszać .  SMACZNEGO

 

 

Rozgrzewający mus czekoladowy

Rozgrzewający mus czekoladowy

Przepis na prosty mus czekoladowy z dodatkiem przypraw , świetnie nadający się na zimne dni . U mnie dziś wersja z mlekiem kokosowym i mękkim awokado.

 

Składniki na 1 porcję :

awokado – 1/2szt

mleko kokosowe (może być inne roślinne ) -100g

kakao niesłodzone – 2łyżki

białko konopne – 10g (można pominąć)

przyprawy : gałka muszkatałowa, imbir mielony, cynamon – wedle uznania

Do dekoracji : owoce, czekolada gorzka , bita śmietana

 

Przygotowanie :

Awokado miksujemy z mlekiem kokosowym . Suche składniki mieszamy razem i dodajemy do mleka kokosowego . Miksujemy i przekladamy do słoiczków. Dekorujemy wedle uznania. U mnie była bita śmietana i gorzka czekolada .

Mus można wstawić do lodówki lub zjeść od razu . SMACZNEGO

 

 

 

Crumble jabłkowe

Crumble jabłkowe

Płatki owsiane … W mojej kuchni nigdy ich nie brakuje. Robię z nich koktajle,crumble, owsiankę, lody..

Dziś wersja crumble w mikrofalówce . Szybka wersja na śniadanie .

Składniki :

jabłko -1szt

płatki owsiane -50g

odżywka białkowa -15g (można pominąć ) – wersja dla zwiększenia podaży białka w diecie

masło lub olej kokosowy – 2 łyżki

orzechy włoskie- 2łyżki

cynamon – 1/2 łyżeczki

ksylitol / erytrol / cukier / miód – wedle uznania (jeśli jabłko jest słodkie można pominąć )

Przygotowanie:

Jabłko obrać , pokroić w kostkę , wrzucić na patelnie i na lekkim ogniu podgrzać dopóki nie puszci soku. Dodać cynamon i odłożyć na bok . Jeśli jabłko jest soczyste można jedynie pokroić bez podsmażania na patelni.

W miseczce mieszamy całe płatki owsiane lub lekko zmielone z rozpuszczonym masłem lub olejem kokosowym , białkiem i orzechami włoskimi. Kokilki lub ramekiny smarujemy masłem . Na dnie układamy jabłka, które przykrywamy płatkami owsianymi . Zapiekamy w mikrofalówce  na największej mocy (u mnie 800Watt ) przez około 3min. Czas będzie zależał od mocy mikrofalówki. Czym większa moc , tym mniejszy czas pieczenia . Po wyjęciu z mikrofalówki można posypać suszonymi owocami lub orzechami . SMACZNEGO

Beza z mikrofalówki

Szybka beza

Lubicie bezy tak jak ja ?? Niestety trzeba mieć czas na ich przygotowanie. Od kiedy  znalazłam na youtube przepis na bezę z mikrofalówki jestem szczęśliwa, że można mieć bezy w ciągu 5minut.  Do przygotowania będą nam potrzebne tylko 2 składniki : białko z jajka i 300g cukru pudru (ci , którzy są na diecie mogą użyć erytrolu , zmielonego na puder). Uwierzcie mi, bezy te będą smakować i dużym i małym .

Składniki :

białko z jednego jajka – okolo 30g

cukier puder /erytrol zmielony na puder  – 300g

aromat waniliowy – kilka kropel

Przygotowanie :

Wsypać do miski cukier puder, dodać aromat i białko z jajka.  Wymieszać najpierw łyżką , później za pomocą ręki ugnieść . Mamy otrzymać zbitą masę cukrowa. Z otrzymanej masy uformować kulki wielkości orzecha włoskiego i układać na talerzu z mikrofalówki wyłożonej papierem do pieczenia (taki, który nadaje się do mikrofalówki). Pamiętać o robieniu odstępów . Kulki podczas pieczenia , zwiększą swoją objętość . Ja układałam po 5szt.  Z masy cukrowej powinno Wam wyjść około 15szt. Przygotowany talerz włożyć do lodówki i piec 2min w 650Watt . W zależności od rodzaju mikrofalówki , moc może ulec zmianie. Czym wyższa tym krótszy czas pieczenia.

Upieczone bezy wyjąć z mikrofalówki i ułożyć na płaskim talerzu. Zostawić do ostygnięcia. Przy każdym pieczeniu zmieniać papier ,ponieważ przy pieczeniu zbiera wilgoć.

Jeśli macie jakieś pytania piszcie. Postaram się nastepnym  razem wstawić zdjęcia z etapów przygotowania .

Pamiętajcie , że bezy na erytrolu będą mniej kaloryczne.

 

 

 

 

Krem czekoladowy z awokado

Krem z awokado

czekoladowy krem na bazie awokado

 

Krem czekoladowy z awokado . Spieszycie się , nie wiecie co ze sobą zabrać na przekąskę . Polecam ten przepis .

Jeśli macie awokado w domu i nie wiecie , jak je wykorzystać to polecam Wam szybką przekąske w postaci kremu czekoladowego. Dla osób, które szukają źródła białka polecam białko konopne .

Składniki :

dojrzałe, miękkie awokado – 1/2szt

wiórka kokosowe -1 łyżeczka (można pominąć . Ja dodaję , bo lubię )

kakao gorzkie – 0,5 łyżeczki

Białko konopne -10g (można pominąć . Ja dodaje , jeśli potrzebuję dodatkowego źródła białka w diecie)

Przygotowanie :

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować . Jeśli macie twardsze awokado, możecie dodać trochę mleka roślinnego.  Posypać wiórkami kokosowymi i gotowe .  SMACZNEGO

Matcha z mlekiem kokosowym

Matcha z mlekiem kokosowym

 

Herbata matcha , którą uwielbiam to odmiana drobno przetworzonej zielonej herbaty z Chin. Liście są na gotowane  parze, suszone i mielone na proszek. W Chinach herbata ta była używana głównie do tradycyjnej cermonii parzenia herbaty . W Japonii wykorzystywana jest jako przyprawa lub barwnik do potraw .

Matcha jest bogata w witaminy, minerały, polifenole i przeciwutleniacze.

 

U mnie był już przepis na lody z matcha , dlatego teraz czas na matcha z mlekiem kokosowym .

Składniki na 2 porcje 

Matcha – 2łyżeczki

Mleko kokosowe -200ml

Woda -200ml

goraca woda do rozrobienia matcha – 50ml

substancje słodzące do wyboru

Przygotowanie :

Przesiewamy herbate matcha do małej miseczki lub garnuszka , żeby pozbyć się grudek . Dodajemy pomału gorącą , ale nie wrzącą wodę i mieszamy pędzelkiem do momentu, kiedy herbata się całkiem rozpuści. W rondelku podgrzewamy mleko kokosowe . Podgrzane mleko ubijamy za pomocą spieniacza i pomału dodajemy do niego  herbatę matcha, cały czas mieszając spieniaczem. Jeśli lubicie na słodko, możecie sobie dosłodzić miodem lub innym słodzidłem .

Mam nadzieję , że bedzie Wam smakować . Wersję na upały przygotowuję tak samo. Jedyna różnica to ta, że schładzam w lodówce. Po wyjęciu lekko spieniam i gotowe .